EXPONATUL LUNII NOIEMBRIE

TROFEU OFERIT DE MAJESTATEA SA REGELE CAROL AL II-LEA PRIN AUTOMOBIL CLUB REGAL ROMÂN LUI ALEXANDRU BERLESCU LA CURSA DE COASTĂ INTERNAȚIONALĂ DE AUTOMOBILISM DESFĂȘURATĂ LA FELEAC/ CLUJ LA 4 OCTOMBRIE 1936

Concursul din anul 1936 a fost organizat sub patronajul și în prezența Regelui Carol al II-lea, care încuraja acest tip de confruntare sportivă ce punea România pe harta celor mai importante competiții din Europa.

La startul cursei de automobile au luat parte 19 concurenţi la categoria Sport. Ea a fost câştigată de încercatul automobilist -român lt.col. Alexandru Berlescu (Bucureşti) cu Ford de 8 cilindri, realizând o viteză de 96.492 km. oră; al doilea s-a clasat tot un concurent, indigen Rosenauer (Mediaş) cu maşina BMW., iar al treilea a reuşit elveţianul Ciro D.Bassadona pe o maşină Fiat-Siata.

  1. S. Regele Carol al II-lea şi-a exprimat înalta mulţumire, dragostea nemărginită pentru Ardeal şi grija pentru prosperitatea Automobil Clubului din Cluj, care a luat fiinţă acum 13 ani, la înaltul Său îndemn: ”Cu plăcere şi cu mare bucurie am constatat astăzi, că munca şi străduinţa noastre a găsit ecoul în sufletul acestui brav popor ardelean şi de aceia vin cu o deosebită dragoste să sprijinesc o muncă şi o acţiune care au dat bune rezultate”. Înalta prezenţă a M. S. Regele Carol II-lea, participarea numeroasă a publicului însufleţit şi frumoasa emulaţie sportivă, au făcut din ziua de 4 octombrie 1936 o zi de unanimă sărbătoare.

Descoperită în 1922, coasta Feleacului a fost utilizată ca probă special în cadrul concursurilor de turism automobilistic. În 1929, Automobilm Club Regional Cluj organizează prima cursă de coastă pe Feleac – ”Cupa Recordului Feleac”, pentru ca, un an mai târziu, respectiva coastă să devină etapă în ”Campionatul de munte al Europei”. În această cursă, celebrul Hans Stuck, concurând pe o mașină Austro-Daimler de 6 cilindri, a realizat o viteză medie orară de 113,708 km, record pe care îl va doborî tot el în 1938. Abia în anul 1934 s-au terminat lucrările de modernizare a traseului, lărgindu-se calea la 8 metri, efectuându-se supralărgiri și supraînălțări pe viraje și lungiundu-i-se traseul de la 5 la 7 km. Traseul era situat pe drumul național Cluj-Brașov, între km 151+800 – 158+800, diferența de nivel dintre start și sosire fiind de 364,87 km, iar panta medie de 5,21%.

*Text din Gazeta Ilustrată, anul V, no. 11-12, nov.-dec. 1936

Leave Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

three × 2 =

Captcha loading...